سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترجمه مقاله انگلیسی

ترجمه مقاله انگلیسی

ترجمه مقاله یکی از بخش های بسیار مهم و ضروری تمامی دانشجویان , محققین و اساتید می باشد که برای تبادل اطلاعات با دیگر فرهنگ ها به شدت به آن نیازمند هستند. در واقع مقالات مهم ترین بخش و تنها خروجی یافته های علمی می باشد که در دسترس افراد به شکل عمومی قرار خواهد گرفت.

اما ترجمه و برگردان آن جز بخش های ضروری برای دریافت مفهوم و درک مطلب می باشد که باید مترجمان این بخش به قواعد ترجمه مقاله آشنایی داشته باشند.

با توجه به پیشرفت های علمی و نوآوری هایی که در زمینه های تکنولوژی اتفاق می افتد ، جوامع نیازمند هستند که دانش خود را با توجه به این پیشرفت ها بهبود بخشند . از این رو دانشجویان ، اساتید و صاحبان مشاغل ، باید مقالات و پژوهش های مختلفی را مطالعه کنند .

ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی

بسیاری از مقالات ، تحقیق ها و پژوهش ها به زبان های دیگر مخصوصا زبان انگلیسی هستند . پس در صورتی که افراد با این زبان آشنا نباشند ، نیازمند مترجم حرفه ای مقاله هستند . مقالات و پژوهش ها معمولا به صورت تخصصی هر رشته می باشند ، پس مترجم باید در رشته ی تخصصی خود اقدام به ترجمه نماید.

 

پس واضح است که یک مترجم مقاله علاوه بر داشتن دانش تخصصی در مورد موضوع مورد ترجمـه مقــاله به انگلیسی باید دانش ویراستاری نیز داشته باشد تا بتواند روح آن مطلب را از زبان مبدا به زبان مقصد نزدیک کند ، تا ترجمه ای بدون اشکال در مقاله داشته باشد .  در غیر این صورت ترجمه فاقد ارزش و محتوا مناسب خواهد بود.

 

ترجمه مقاله فارسی به انگلیسی

 یکی دیگر از نیاز های جامعه دانشگاهی ترجمه فارسی به انگلیسی می باشد. چرا که وقتی میخواهید مقالات شما در مجلات معتبر بین المللی به چاپ برسد، نیازمند ترجمه ای دقیق و فنی و نیتیو از مقاله می باشید. در همین راستا، موسسه علمی پژوهشی آبنوس، در زمینه ترجمـه فارسی به انگلیسی و چاپ مقــاله isi و اسکوپوس ، به صورت تخصصی فعالیت می نماید.

 

 

منبع